11. juni 2018
‘meal preppen’ of simpel gezegd… het prepareren van je maaltijd…..oftewel het voorbereiden van je maaltijden op een tijdstip dat je daar meer tijd voor hebt. Met onze drukke leventjes is dit best wel handig! Ik hoor vaak: ‘ik heb geen tijd om te ontbijten’. Wist je dat je in 5 minuten kan ontbijten. Geen tijd is dus geen excuus. Dit geld ook voor tussendoortjes, lunchen en avondeten. Geen tijd is geen excuus.
13. september 2017
2 kleine orgaantjes die veel teweeg kunnen brengen. Het zijn je bijnieren. Ze liggen als een soort kapje bovenop je nieren en zijn super belangrijk want ze produceren verschillende hormonen. Je weerstand, energie en uithoudingsvermogen zijn allemaal afhankelijk van het goed functioneren van deze bijnieren. Maar toch wel de belangrijkste functie is het produceren van cortisol. En Cortisol wordt ook wel ‘het stresshormoon’ genoemd. Maar wat is dat dan? Dat hormoon Cortisol…?......

24. augustus 2017
Yes, ik heb besloten om een blog te beginnen. Pfew ….het had wat voeten in de aarde ….want zo makkelijk is het niet om dat, wat je in je hoofd hebt ook op papier te zetten. Mijn blog,…..waarin ik jou wil meenemen in de wereld van gezondheid, lifestyle en trends op het gebied van voeding en beweging. Het is een web (op het web) waar je veel informatie over voeding kan vinden maar waar je soms, misschien ook het spoor bijster bent.